پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261489
حل مشکل کمبود آب آشاميدني شهرستان فارسان با اقدام جهادي
تاریخ انتشار : 1401/05/22
نمایش : 717
فرماندار شهرستان فارسان گفت: در يک اقدام جهادي و در حداقل بازه زماني ممکن چاه با کيفيت مناسب و استاندارد شرب توسط نيروهاي آبفاي بخش باباحيدر و با همکاري نيروهاي آبفا خوزستان به مدار بهره‌برداري شهر باباحيدر اضافه شد.
سيد هادي صالحي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: با توجه به بارندگي و سيلاب‌ها در روزهاي گذشته در سطح استان مخصوصاً شهرستان چلگرد (کوهرنگ) اتفاق افتاد به همين دليل چشمه آب کوهرنگ دچار کدورت بالا شده که باعث گرديد که عزيزان در مجموعه‌هاي مختلف به اين نتيجه برسند که آب کوهرنگ کيفيت شرب را ندارد و بايد قطع شود.
 
در ادامه افزود: در روزهاي گذشته بعد از عاشورا تاکنون در سطح شهرستان خصوصاً در بخش بابا حيدر و تعدادي از مناطق بخش مرکزي شهرستان فارسان با راه‌اندازي چاه‌هاي محلي که وجود داشت بخشي از آب موردنياز مردم تأمين شد و در بخش‌هايي از بالادست که به دليل افت فشار يا دلايل ديگر امکان بهره‌برداري در منازل وجود نداشت تانکرها به‌صورت سيار مشغول آب‌رساني هستند.
 
وي اظهار داشت: در يک اقدام جهادي توسط شرکت مهندسي آبفاي کشور همکاران آبفاي استان‌هاي معين قم، خوزستان و تهران جهت کمک‌رساني مشغول هستند تا با به‌کارگيري ادوات و تجهيزات مربوط به قرارگاه امام حسن مجتبي (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در منطقه بخش آباد شهرستان انشا الله بخشي از آب وارد مدار مي‌شود.
 
صالحي تصريح کرد: اقدام مهم برجسته‌اي که توسط مهندسين در شرکت آبفاي صورت مي‌گيرد تلاش براي انعقاد، زلال سازي و تصفيه مخازن آب است تا اگر بار ديگر به‌مراتب يا دفعات ديگر مشکي به وجود آيد از اين مخازن استفاده شود.
 
وي خاطرنشان کرد: تجهيزات و دستگاه‌هايي آورده شده که با استفاده از اين ظرفيت‌ها در روزهاي آينده آب باکيفيت در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و براي آينده نيز اقدام بسيار مناسبي است که در صورت بروز مشکلات آن را رفع کنيم تنها از مردم عزيز تقاضامنديم مانند قبل همکاري کنند تا آب شرب در دسترس همه قرار گيرد
 
 
 با اين اقدام ۲۰ درصد به ظرفيت تأمين آب شرب باباحيدر اضافه گرديده است. ولي کماکان اين شهر با کمبود آب مواجه بوده و تلاش‌هاي شبانه‌روزي تا رسيدن به نقطه مطلوب تأمين آب و برطرف شدن کدورت آب خط انتقال کوهرنگ ادامه خواهد داشت.
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html